Wednesday 23 May 2018

Resepi Susu Kurma Mudah

Salam Ramadhan buat semua pembaca blog! Alhamdulillah berjumpa lagi kita Ramadhan kalinih kan. Sempena bulan puasa nih, aku nak share dengan korang resepi susu kurma yang mudah dan sedap. Bahan pon cuma 3 je, senang tak? Boleh minum bukan setakat masa buka je...masa sahur pon boleh. Sebab bila kau minum satu cawan rasa kenyang tau, jadi sesiapa yang taknak makan berat masa sahur tu bolehla cuba susu kurma. Kat kedai ada je jual, yang aku pernah beli jenama Farm Fresh, memang sedap. Sebelum nih aku tak pernah try susu kurma nih sebab aku rasa macam pelik, sekali dah cuba wahhhh sedap rupanya. Okay tanpa berlengah jom kita tengok resepi susu kurma mudah nih.




Susu Kurma


Susu Kurma



Resepi Susu Kurma

Bahan-Bahan:

11 biji kurma (dibuang biji)
1 cawan ais / air
1/2 kotak besar susu rendah lemak (Dutch Lady/HL/Goodday)

Option:
1/4 cawan Kismis 
1 sudu serbuk koko
1/4 cawan badam



Susu

Kurma

Ais


Cara-cara:

Masukkan semua bahan-bahan pilihan anda kemudian blend/ kisar menggunakan blender dalam 1-2 minit atau sehingga sebati semua. Kemudian tapis menggunakan penapis. Tapi aku tak tapis...heheheh baru asli sikit. Minum semasa sejuk.

Okay sekian saja resepi menu Ramadhan untuk kalinih, nanti kalau ada resepi best aku share ok! Selamat mencuba dan selamat berbuka!

1 comment: