Wednesday 1 November 2017

Assignment

Jadi harinih aku nak buat luahan perasaan sikit. Sebabnya harinih aku kene siapkan Journal Article review untuk case study. Masa master nih memang banyak case study kau kene baca. Kadang cecah berpuluh muka surat.(Nasib kaulah dik). 👀 Tujuan aku sebenarnya nak bagi tips kat kalian macam mana nak bagi keje korang tuh siap awal, tak rasa terbeban (dan lain-lain positif impak) yang nanti tadela korang merungut menyesal aku tak buat awal? Alamak sempat ke nak siap nih? Tolong ye adik-adik, akak-akak, abang-abang, pakcik-pakcik, dan makcik-makcik (haaa nih bukan aku perli mungkin ada orang dah berumur buat assignment jugak, ayah akak pon tengah buat Phd kau jangan terkejut) Caranya mudah saja, dulu aku ada baca beberapa buku motivasi,antaranya buku rahsia kecemerlangan Nur Amalina Che Bakri (17 A1 SPM, tahun bape tak ingat) , dengan motivasi Alihan Pelajar (Karya sapa akak tak ingat) dengan ada lagi satu buku, akak pergi motivasi beliau dan beli bukunya (motivator ini sangat akak suka , nanti akak cerita kenapa). Akak ringkaskan ye: 1. Buat to-do-list. (Dalam buku tersebut tertulis to-do-list in order to achieve excellent dan akak memang tulis sebiji-sebiji) 2. Buatkan priority pada setiap to-do-list tersebut. (mengikut due date atau tarikh hantar) 3. Siapkan yang mana perlu dihantar segera.

No comments:

Post a Comment