Wednesday 1 November 2017

Pre convo Degree: Cuti ke Krabi

Aku: Atok, (nenek) kita nak pergi krabi minggu depan.
Atok (nenek):  Ouh, kat mana tuh? Jauhnya. Tak pernah dengar pun.
Aku: Kat Thailand, saja lepas habis belajar nih dengan kawan-kawan rumah sewa pergi.
Atok (nenek): Yelah baik2 pergi Karbu tuh.

------------------------------------------------------Balik dari Krabi------------------------------------------------

Atok (nenek): Best tak pergi Krabu tuh???
Aku: Atokkkk!!!! Krabilah 😂

Aku pergi Krabi nih lepas habis degree aku, kira macam pre-convo punya getawaylah even konvo aku lama lagi (Mei 2017). Aku pergi sana memang pakai duit aku sendiri sebabnya kami dah rancang setahun  jadi memang aku kumpul duit, duit raya, dan juga duit mak ayah aku bagi sikit. Tiket bas pergi-balik bas klia--->batu pahat tuh ayah aku sponsor. Mak aku sponsor dalam RM 100 ++. Sebab pergi enam hari, total dalam RM 600 jugak. Haaa....duit kau tukar siap2 kat Malaysia ke Baht Thailand.

*B= Baht, 10 B tu lebih kurang RM 10 duit kita so tak banyak beza (masa aku pergilah ,July 2016)




Jadi aku nak tunjuk itenary aku sepanjang di sana:


Krabi

Excluded

Tiket pergi blk Batu Pahat-Klia RM 100

Tiket flight return RM 160 ++


Day 1

Airport-hotel 150 B

Hotel 1200 B (4 mlm)

Dinner 70 B

Mineral 17 B


Day 2

Nasi arab (srpn) 60 B

Nasi berlauk 59 B

Pancake 50 B

Tuk2 160 B ke krabi night market

Ole2 200 B


Day 3

Srpn 20 B

Dinner 60 B

Bayar Phi phi island 1150 B (mkn, speed boat, snorkeling, pergi 3 pulau)



Day 4

Srpn 20 B

Lunch 40B

Dinner 40B

Progrm C (emerald/hot/elephant) 800 B

Hotel satu mlm 220 B


Day 5

Srpn 90 B

Lunch 59 B

Dinner 59 B

Green tea + burger 60 B

Souvenir 80 B

Hotel->Airport 100 B


Day 6
Breakfast/lunch 50 Baht

Balik Malaysia

Okay masa nak balik Malaysia ada tragedi kot sebabnya aku hilangkan aku punya kad imigresen!!! Dan aku dan kawan aku accident. Sebenarnya boleh minta baru je kat kaunter Air Asia,,,,,haishhhh benda nak jadi kan. Alhamdulillah tiada apa-apa.

Nah aku belanja gambar-gambar tempat kat Krabi tuh. Overall  pemandangan sepanjang Krabi nih...macam Pantai Chenang kat Langkawi tuh hehehheeh.


Krabi atau AoNang dekat je dengan pantai.



Elephant trekking (kesian)



Emerald pool



Hot spring



Island hoping




Snorkeling



Krabi Night Market




Kedai cenderahati banyak tepi-tepi pantai, kena pandai minta kurang. Hujung minggu ada drake queen (pondan)



View dari balkoni  hotel



View dari atas sebelum mendarat di Krabi, nih kawan aku yang amik sebab dia duduk tepi tingkap.



Snorkeling

No comments:

Post a Comment